Leve sammen, faggrunnlag skole
← Gå tilbake
Læringssyn:
I Ivelandsskolene skal alle oppleve trygghet, trivsel og læring. Alle tilhører fellesskapet, og skal bli den beste utgaven av seg selv. Hjem og skole skaper sammen trygghet, for at læring kan skje.
Ivelandsskolene skaper trivsel gjennom oppmuntring og gode relasjoner.
Læreren legger til rette for læring, og har høye forventninger til elevenes innsats og læringsutbytte.
Ivelandsskolene skaper trivsel gjennom oppmuntring og gode relasjoner.
Læreren legger til rette for læring, og har høye forventninger til elevenes innsats og læringsutbytte.
Verdier:
- Vi tror at alle ønsker å gjøre så godt de kan.
- Alle vokser på å oppleve mestring.
- Vi vil øve på at alle skal gjøre hverandre gode og ta smarte valg.
- Vi har et inkluderende læringsmiljø med et raust menneskesyn:
Alle skal med
VERDIER OG HOLDNINGER
Statsministeren
Vi er opptatt av at barn skal oppleve at de er en del av fellesskapet. Det kan gjøres på mange ulike måter, for vi er alle ulike. Vi har lykkes med inkluderingen når barna og elevene selv opplever at de er inkludert – at de hører til.
(Erna Solberg, 2019)
Utdanningsdirektoratet
Tverrfaglige tema i læreplanen
Folkehelse og livsmestring
Temaet skal bidra til at elevene lærer å håndtere medgang og motgang, og personlige og praktiske utfordringer på en best mulig måte.
Demokrati og
medborgerskap
Opplæringen skal gi elevene kunnskaper og ferdigheter til å møte utfordringer i tråd med demokratiske prinsipper
Bærekraftig utvikling
Elevene skal få forståelse for at handlingene og valgene til den enkelte har betydning.